فروشگاه لباس در بابل

مزون گلپوش فروش انواع لباس های فصلی،مانتو و پالتو،شال و روسری ،ست روسری و کیف در شهر تهران و ارسال به تمام نقاط کشور دارا میباشد

فروشگاه لباس در بابل

مزون گلپوش فروش انواع لباس های فصلی،مانتو و پالتو،شال و روسری ،ست روسری و کیف در شهر تهران و ارسال به تمام نقاط کشور دارا میباشد

💎نماینده تخصصی برند
Royal & montela



پیج اینستاگرام: missmood.ir
پیج اینستاگرام مزون گلپوش(پبج دوم): mezon.golposh
کانال تلگرامی: t.me/mezon_golposh1
آی دی تلگرامی جهت سفارش:golposh_admin
شماره واتساپ و تلگرام:09307131558
شماره تماس: 09307131558
کانال تلگرام رضایت مندی مشتریان: mezon_golposh98
💎کارهای دیگر ما را در شبکه های اجتماعی ببینید💎
💥ارسال به سراسر کشور💥
تمام کارها به طور مستقیم و بی واسطه از تولیدی ارسال میشود

فلسفه بلک فرایدی

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۵۲ ب.ظ

بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست

جمعه‌ سیاه یا بلک فرایدی نام حراجی فردای روز شکرگزاری است. دلیل نام‌گذاری این روز به جمعه‌ سیاه، ترافیک و جمعیت بالای ایجادشده از مردمی است که برای خریدهای ارزان‌قیمت به فروشگاه‌ها هجوم آورده‌اند. اولین بار دپارتمان پلیس فیلادلفیا از عبارت جمعه‌ی سیاه برای توصیف هرج‌ومرج و هجوم توأم با خشونت مردم در مرکز شهر استفاده کرد.

فروشندگان علاقه‌ای به نام «جمعه‌ی سیاه» نداشتند، چراکه از صفت «سیاه» غالباً برای توصیف روزهای سقوط بازار بورس استفاده می‌شود؛ روزهایی مانند دوشنبه‌ی سیاه، که نام منتخب برای روز 19 اکتبر 1987 و یکی از به‌یادماندنی‌ترین روزهای سقوط ارزش سهام در بازار بورس است. در این روز سهام شرکت Jones Industrial Average Dow به میزان 23 درصد سقوط کرد که بیشترین کاهش قیمت سهام یک‌روزه را در تاریخ بازار بورس رقم زد.


مثالی دیگر روز 24 اکتبر 1929 موسوم به پنجشنبه‌ سیاه است. این روز آغاز رکود بزرگ اقتصادی بود و پس‌ از آن سه‌شنبه‌ی هفته‌ی بعد را نیز سه‌شنبه‌ی سیاه نام گذاری کردند؛ چرا که در آن روز ارزش سهام علی‌رغم تمام تلاش‌های سهامداران و سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از سقوط بازار بورس، به میزان 11 درصد سقوط کرده و بازاری را که در آن روزها به‌عنوان چرخاننده‌ی اقتصاد می‌شناختند، برای سرمایه‌گذاران ناامن کرد.

پس تعجبی نیست که فروشندگان با نام‌گذاری جمعه‌ی سیاه موافق نبوده و در تلاش بودند تا به این نام بار مثبت بدهند. از طرفی این روز برای فروشندگان یکی از پرفروش‌ترین روزهای سال بود؛ پس تصمیم گرفتند تا در مقابل این نام‌گذاری مقاومت نکرده و به این رویه ملحق شوند.
فروشندگان از این نام برای توصیف موفقیت خود در فروش استفاده کردند و حسابدارها واژه‌ی «سیاه» را برای توصیف سوددهی در یک روز کاری انتخاب کردند. آن‌ها برای مشخص کردن سقوط و کاهش درآمد و سوددهی از رنگ قرمز استفاده می‌کنند پس جمعه‌ی سیاه برای فروشندگان و اقتصاد آن‌ها به معنای جمعه‌ی پرسود است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۸
فروشگاه لباس اینترنتی در بابل

بلک-فرایدی-چیست

جمعه-سیاه

فلسفه-بلک-فرایدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی